Článek  nastoluje několik témat, na která si zákazníci musí odpovědět sami:

Zda chtějí podporovat nelegální činnost. Zda jim skutečně stačí padělek či kopie. Zda cena originálu není přepálená. Nejsou výrobky nakonec identické?  Množí se informace, že značkové i neznačkové výrobky se vyrábí na stejné lince či stejné dílně, stejnými výrobci, pouze cena výrobku se značkou je vyšší. Pokud to odpovídá skutečnosti, tak otázka stojí-chci za stejný značkový výrobek platit vyšší, mnohdy mnohem vyšší cenu jen proto, že je na výrobku značka?

Smyslem značky či loga bylo, že je jedná o originální výrobky, tím se deklarovala unikátnost a kvalita výrobku či předmětu. Platí to i dnes?

Problém padělání značkových výrobků se týká i evropských a českých výrobců. V takovém případě  jsou poškozováni nejen výrobci, ale v důsledku i zaměstnanci, a zejména pak  i příjmy státu. Řešení je úkol  zejména pro státní  a evropské orgány.

Zdroj:

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/trh-zaplavuji-superpadelky-luxusnich-kabelek-jsou-k-nerozeznani-od-originalu.A250714_115443_eko-zahranicni_jadv

https://www.wsj.com/business/retail/luxury-counterfeits-handbags-superfakes-a490fb42?mod=hp_listb_pos1

plzen2015

Logo MK

eu-2

Logo PK