Diesel-Deisel. Padělkem proti padělku.
Padělky, jak je vidět, vadí každému, komu snižují zisk a poškozují jméno. Firma Diesel k tomu přistoupila posvém. Vyrobila limitovanou sérii výrobků, jakýchsi "vlastních padělků"s pozměněným jménem -Deisel, a umístila ji za třetinovou cenu do ráje padělků. Je to jakýsi obrácený způsob boje s padělky. Firma tím jistě poukazuje na fakt, že jejich výrobky se padělají proto, že jsou tak kvalitní. A to hlavní, informaci o svém počinu dala popularitu. Využila jej jako reklamu a současně jako hru pro své fanoušky. Je to prostě dobrý marketingový tah, zaměřený i na sběratele unikátů. Dnešní doba je rychlá a padělatelé flexibilní, dá se předpokládat, že padělky padělku Deisel byly za týden na trhu, tím se jistě neznehodnotil počin, ale jistě předmětná limitovaná serie. Originální padělek byl padělán neoriginálním padělkem. Diskuze k článku není obsáhlá, stojí za to si ji však přečíst.
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/znacce-diesel-vadily-padelky-nabidl-vlastni-falesnou-znacku.A180214_095722_firmy-trhy_kkr
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/znacce-diesel-vadily-padelky-nabidl-vlastni-falesnou-znacku.A180214_095722_firmy-trhy_kkr/diskuse
Padělky designu
Pokud si někdo myslel, že se padělá jen umění, tak jej z toho vyvede akce francouzkých designérů, kteří, si uvědomili, že sami musí přiložit ruku k dílu. Tedy v boji s padělateli. Nebezpečnost ukazují i čísla padělků v této oblasti. Pokud je aktuální padělání designu ve Francii, tak je jistě chybou se domnívat, že se to Česka netýká. Týká. Čeští designéři a výrobci se samozřejmě na těchto aktivitách musí rovněž podílet. Pokud chtějí vydělávat. Celý článek si můžete přečíst v sekci Zajímavé odkazy.
Zdroj: http://www.lemonde.fr/m-design-deco/article/2017/06/01/le-design-se-mobilise-face-a-la-contrefacon_5137055_4497702.html