Kopie originálu mistrovského díla v britské galerii
27. ledna, 2015
Konceptuální umělec Doug Fishbone si nechal namalovat kopii originálního díla v Číně a po dohodě s vedením galerie Dulwich Picture Gallery ji umístil v expozici. Vedení galerie se domnívá, že to nastolí otázku významnosti a hodnoty originálního díla. Jeden by řekl, že tyto otázky jsou již vyřešeny, ale pravděpodobně to ve Velké Británii vnímají jinak. Možná by si měli přečíst dílo Tomáše Kulky Umění a falzum. V článku je zarážející číslo vyhotovených kopií, které se v Číně vyrobí. To číslo bude samozřejmě pouze orientační. Ne všechny kopie budou přiznány jako kopie, mnohé budou vydávány za originály, tedy skutečné padělky.
http://www.lidovky.cz/britska-galerie-provokuje-schvalne-si-koupila-v-cine-fejkovy-obraz-1fk-/design.aspx?c=A150115_150608_ln-bydleni_toh
Falešný Sopko
21. ledna, 2015
Po přečtení článku v časopisu Týden se dozvídáme, že v Česku prý řádí génius, který padělá obrazy prof. Jiřího Sopka. Měl padělat obrazy s názvem Vejce a Pyramida. Když si výtvory tohoto génia prohlédne kunsthistorik, který zná dílo profesora Sopka, tak mu to až tak geniální nepřijde. Zarážející však je, že se falza dostala až do aukční síně Galerie Art Praha. Jak je možné, že vedení galerie falza převzalo do aukce? Jak galerie obrazy prověřovala? Jak prověřovala držitele, který obrazy galerii nabídl? Proč se pan Neubert nezeptal přímo pana profesora Sopka? Viděl pan Jaromír Zemina a další znalci skutečně předmětné obrazy? Pokud ano, tak asi nejsou těmi správnými znalci umění, které si přizveme při vytváření sbírky či investování větší částky.